Prunus spinosa_Midway

The picture below has been taken in 2018.  Happy days...

On this picture you can see the thread graft - on the left side of the trunk.   I was quite optimistic that it is on a good way to make it and that it can be separated  later that year. 


 Reality?

You can see the remains of it on the picture taken in early October 2019.   Bad luck or doing something badly?

As you can see I have left this year growth untouched.  Till the early November to be precise...
Then a short visit in the barber shop and another meeting with my Dremel.   But that was just a fine tuning. No dramatic change.


November 2019
I have left the low branch on the right side in place.  Not sure if I will keep it in the future design. 
Height: close to 50 cm

Comments

  1. To mŕtve drevo vyzerá príliš umelo a symetricky, ešte by si sa s tým mohol pohrať.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Díky Mimo-sane. Máš samozřejmě pravdu. tedy co se týče větve vlevo nahoře. Zatím si s ní neveím rady. Čekám co ze mě vypadne.

      Delete
  2. Myslím kmeň :)Vyzerá dosť neprirodzene.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ach, jo. A já byl na tuhle sekci tak pyšnej...:(((((((((
      Zlomils mi srdce.

      Tady žádné zásadní změny neplánuju.

      Delete
    2. To ma mrzí :(
      Zdá sa mi že ideš proti prirodzenému smeru dreva hore dole ako ti prišlo, aj vľavo a vpravo. To na mna dosť neprirodzene pôsobí. AJ tá pozdĺžna puklina to celé ešte zvýrazňuje.
      Ale keď sa to tebe páči a robí ti radosť, nemám nič proti :)

      Delete
  3. Mimo sane, věcná diskuze nás posunuje vpřed. Vážím si toho. Jen houšť!!!

    Směr dutiny je v souladu se směrem růstu dřevních vláken. Nad dutinou je vidět prasklina-puklina, která tento směr sleduje. ( Aktuálně je ale hmota kolen pukliny odebraná a zapojená do celkové kompozice ). Celou tuhle sekci, myslím kambium, stromek "pustil". Odumřelou kůru jsem oloupal a popad dremelku.

    Stejný pohyb tj šroubovici jsem se pokusil naznačit i u té suché větve. Ale tam jsem opravdu ujel a budu to muset předělat. Zatím mě ale nic kloudného nenapadá.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Prunus mahaleb_Airlayered

Prunus mahaleb_Zorro